w skrócie
CoMaFama to projekt Studio Lepiej podczas 49. Festiwalu FAMA w Świnoujściu. Projekt miał na celu przybliżenie historii i istoty festiwalu, a także zachęcenie do integracji nowych i stałych uczestników.Zwieńczeniem akcji było Humans Of FAMA, czyli uświadomienie uczestnikom, że to właśnie oni, w tym momencie, tworzą kolejne pokolenie niemal 50-letniego festiwalu z tradycją i bogatą, ważną historią.
Powyższe grafiki to plansze projektu CoMaFama, służące także jako wystrój przestrzeni festiwalowej (tzw. oflagu) w trakcie pikniku Schadzka na piosenki i ciastka, który odbył się w ramach programu festiwalu. Do tablic została stworzona krzyżówka zachęcająca uczestników do zapoznania się z ich treścią – numer na żółtym polu odpowiada numerowi pytania z krzyżówki. Po przeczytaniu informacji, można uzyskać dostęp do dodatkowych artykułów, czy materiałów audio-wizualnych po zeskanowaniu kodu QR. Informacje na tablicach to nie tylko suche fakty, ale głównie ciekawostki – dlaczego władza zamknęła festiwal w 1973r.? albo skąd wzięła się nazwa oflag? W krzyżówce znajdują się pytania, na które odpowiedzi znają tylko stali uczestnicy – co skłania do rozmów, poszukiwań, dyskusji.
Humans of Fama to finalny etap akcji CoMaFama. Rozwiązaniem w krzyżówce każdego uczestnika było jego imię – co ma Fama? To pytanie z tytułu akcji. Oczywiście Fama ma historię ale też… nas! Tworzymy famę w rożnym składzie już 49 lat! Oto osobowości famy naszego pokolenia.
opracowanie graficzne/produkcja/działania kreatywne: Aneta Buła
zdjęcia: Marta Smerecka